torsdag 3 september 2009

Suck!



Å, vad jag tycker att det här är jobbigt. Saker, prylar, grejer, spel, betalda och obetalda räkningar, tidningar, dammråttor, smulor, måste-läsas-papper, sand och sten, mjukdjur, CD-skivor och legobitar överallt, kladd av mjölk och juice under fötterna och ingen som helst energi för att försöka ordna upp i rördan. Sambon har gett upp och förklarat att han är för alltid botad från sin pedantism och jag orkar inte ens tänka på var jag ska börja. Och nu är det dessutom två ungar som drar fram och ingen som pockar bort. Fast egentligen borde man bara gå ut i det fantastiska höstvädret och glömma alla sina sorger. Och smulor.

3 kommentarer:

Bling - our elf on the shelf sa...

Dette høres kjent ut. Tiden strekker liksom aldri til. Helgen skulle ha hatt en dag til, og døgnet noen ekstra timer. Flott blogg du har, og vakre bilder :)

Niklas exponeringstränar sa...

Mors!
Jag hittade hit efter ett tips från min fru (karins fotoblogg). Vi pratade i går kväll lite om inspiration till att ta bilder, min självdöda, virtuella fotoklubb kallad fotorespons. Karin tipsade om din utmaning. Jag tycker du slår huvudet på spiken i det du skriver. Jag vill gärna vara med i utmaningen. Kul.

Har kollat igenom dina bilder. Du är duktig. Snygg dubbelexponering i detta inlägg. Gillar annars bilderna "med mormor", "makril" och "grått, grått, grått" lite extra. Överlag så är bilderna välexponerade och fint komponerade tagna i fint ljus.
Blir ju såklart lite nyfiken på var i Sverige du bor. Av makrillen, segelturerna och den karga skärgården att döma, så gissar jag västkusten?
Ha en bra dag.
/Niklas

Karins fotoblogg sa...

Detta inlägg skriver jag under på!