lördag 29 augusti 2009

Ny fotoutmaning!



Allvarligt talat, behövs det??? Det finns ju redan så många! Kanske, kanske inte. Jag deltar gärna i fotoutmaningarna på nätet men har en tid saknat två saker, dels en utmaning som inte handlar om motiv och dels en som ger mig mer tid. Som stressad, snart fulltidsarbetande småbarnsmamma är det tyvärr många av fotoutmaningarna som jag gärna skulle vilja vara med i, men som jag rätt och slätt inte hinner med. Ibland slänger jag upp första bästa bild för att få vara med, men det känns inte alltid så bra. Alltså tänker jag starta en utmaning som handlar om bildkomposition, olika foto- och redigeringstekniker. Låt er inte avskräckas av det, tanken är att man ska försöka göra något nytt, inte något tekniskt perfekt, eller kanske träna på något som man vill bli bättre på och att man ska ha tid att göra det. Utmaningen kommer alltså att vara månadsbaserad och inte veckobaserad, som de flesta (men inte alla) fotoutmaningar på nätet är.
Välkommen att titta förbi! Om det behövs eller inte, lär ju visa sig!

3 kommentarer:

Karolina sa...

vad spännande! det låter verkligen kul med en utmaning som fokuserar på något annat och som gör att man måste tänka till!

Karins fotoblogg sa...

Oh, vad jag gillar din idé! Jag hakar på! Jag känner precis som du, så det låter alldeles utmärkt! Jag kan bli så stressad av kommentarerna som ska ges i alla utmaningar. Man slänger upp en bild och på någotvis känns det som att ju fler kommentarer man ger desto mer får man. Så ger man ingen kommentar, får man ingen. Kanske inte så konstigt... :) Det jag egentligen vill, det är att någon tittar på min bild och tycker något. Inte bara: "oh, va fin". Varför var den fin, eller dålig eller... Därför tycker jag att det är kul att kommentera hos dig!

Oj, nu blev det kanske lite långt och surrigt ;)

Annelie Johnsson sa...

Hej!! Låter som en kul ide`, håller helt med Karin ovan, är med i en fotoutmaning, och inte blir det särskilt mkt konstruktiv kritik, så det känns ju lite sisådär. Men kanske detta kan vara nåt, vi får väl se!!
Kram Annelie