tisdag 18 augusti 2009

Lugnet före stormen, och stillheten efter sommargästerna

väder
molnig solnedgång
augusti 2009


Det lilla samhället där mina föräldrar bor började onekligen bli ganska tyst och stilla redan innan jag reste därifrån och nu, när skolstarten är mycket nära förestående, är det väl ännu mer stilla och lugnt.

Bilden är från en varm och stilla sommarkväll, som helt ändrade karaktär när ett stort åskmoln plötsligt dök upp och slukade solen. Vi slapp åskovädret själva, men såg blixtarna på avstånd. Inte ens detta kunde hindra oss från att äta middag utomhus.


5 kommentarer:

Susanna sa...

Det är vackert med stillhet och din bild är ett mycket fint exempel på det.

Dex sa...

Jättefin bild! =)

A home far away sa...

Ahhh jag njuter sååå av dina foton!

PS. Jag har försökt bredda min blogg så att jag kan föra in stora foton, breddandet höll bara över natten sen var original storleken tillbaks...om du har möjlighet att beskriva hur du gjort vore jag tacksam...om det inte är alltför invecklat förstås, hihi

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Ninni sa...

Vilken dramatisk bild! Vackert!

Anneli sa...

Jag gillar denna bild för jag älskar moln och detta var ett så sött moln! :O)))

Ett fint samhälle dessutom!

Ha en fin dag!