torsdag 20 augusti 2009

Lampan Saga och sängbordet Trondheim

tyg
snart nya gardiner
augusti 2009


Den här veckan har det ramlat ned kataloger både från Mio och IKEA i brevlådorna i kvarteret. (Men inte till oss. Vi får aldrig IKEA-katalogen!) Det har fått mig att fundera mycket över hur vi ska gå vidare med möbleringen av vårt fortfarande ganska omöblerade hus. Sambon drömmer om en Pernilla 69 i svart läder, jag om G.A.D, Olby, All in wood, Wancher och Asplund. Vi hamnar alltid på IKEA till slut ändå. Steg ett i möbleringen är att omvandla de många meter tyg som jag köpte redan före sommaren till nya gardiner.


Uppdatering: Kände idag doften av höst för första gången i år. Fick ett plötsligt uppblossande begär efter stora ylletröjor, varm choklad och äppelkaka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt med nya gardiner! Det blir så fräscht i hela rummet!

sinneskatten sa...

Det är allt kul att fixa nya gardiner och ändra inför hösten.

Karins fotoblogg sa...

Åhh, det är så fint med linnegardiner(ehh... det är linne va?)! Lite grovt och skirt på samma gång liksom :)

Du, jag vill ju också ha konstruktiv kritik på mina bilder. Har du lust att utbyta kritik? :)

Nåväl, vad tycker jag om denna bild? Den är bra, jag gillar bilder av vardagliga ting. Exponering, komponering och skärpa finfint och den enda kritik jag kan komma med är att jag skulle vilja ha siffrorna på rätt håll men det skulle betyda att bilden behöver vändas upp och ner....

Må gott!

Ninni sa...

Då har vi kanske ganska lika möbelsmak också:) Men oftast är det ju plånboken som får avgöra tyvärr. Jag gillar din bild av handarbete. Du är verkligen kreativ. Som Karin tycker jag att tumstocken skulle ha varit rättvänd men det är ju ingen stor sak:)
Må så gott!