torsdag 11 juni 2009

Gunga lite bak och lite fram

gunga
Gunga lite grann
maj 2009


Dottern har aldrig tyckt om fart och höga höjder. Redan när hon var spädbarn stelnade hon till och blev blank i ögonen om man lyfte henne för fort och för högt. Hon har aldrig tyckt om att gunga. Det har varit för mycket fart för henne. Förrän en gång tidigt i våras då hon plötsligt ville prova sitta i gungan. Sedan dess har vi tillbringat åtskilliga timmar vid gungorna. "Mer fart, mamma!" Ju mer fart desto högre jublar hon av fröjd. Och jag, jag gungar henne mer än gärna.

3 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

Det gillar inte jag heller, att gå på t.ex. Liseberg då håller jag mig på marken.
Härligt foto. Känner riktigt rörelsen i fotot.

Ha en bra dag!
LottaM ..ღ

Pialotta sa...

Underbart, härlig bild och dina ord.. fint de att gunga:-) Vilka ungar gillar inte det, så säg.. kanske någon så där, men de allra flesta. Mitt ena barnbarn har just upptäckt så kul det är, hon är 8 månader nu:-)
/Pialotta

Trebarnsmamman sa...

Jättefin bild! Vad kul att hon gillar att gunga numera!